Main fundraiser photo

INSIEME PER LUCA !!!!!

Donation protected
INSIEME PER LUCA !! <3
TOGHETHER FO LUCA !! <3

( English below)

Salve, mi chiamo Luna.
Il mio babbo, Luca Lambertucci, ad ottobre 2023 ha avuto un grave ictus emorragico causato da un aneurisma. Luca ha 53 anni, vive a Faenza (RA) Italia. Io e la mia famiglia stiamo passando un momento difficile ma al contempo pieno di motivazioni e speranza.
Insieme ai suoi amici, ci impegniamo ogni giorno per accompagnarlo in questa sua nuova condizione nel quale Luca migliora ogni giorno e mostra impegno e tanta voglia di recuperare.

Per chi non lo conosce Luca è una persona vivace, divertente e creativa, un nonno amorevole e un padre dolce ancora adesso in questa sua nuova e problematica condizione. In quanto fonico artista e musicista è sempre stato per me un padre speciale che ama condividere le sue passioni quindi una grande fonte di ispirazione e sostegno.

TRASCORSO DELLA MALATTIA
Miracolosamente al momento della rottura dell'aneurisma Luca si trovava in ospedale per una Tac di controllo ed è stato trasferito e operato in emergenza all'ospedale Bufalini di Cesena. È seguito un secondo intervento di craniotomia salvavita e il risveglio dal coma dopo circa 15 giorni.
Le operazioni, per quanto complicate, gli hanno salvato la vita, ma la parte colpita del cervello è molto ampia.
Ora è ricoverato presso l’ospedale di Lugo, riabilitazione intensiva, con dimissione prevista per l'8 giugno prossimo.
Braccio e gamba destra sono rimaste paralizzate. Anche la memoria a breve termine e altre funzioni cognitive sono state compromesse. Incredibilmente tutto questo non ha intaccato la sua capacità di parlare, funzione che risiede nell'emisfero colpito.
Luca fa progressi ogni giorno (proprio ogni giorno) anche se piccoli e lenti. Ce la mette tutta per tornare in forze. Grinta e ironia non gli mancano mai per fortuna! È un piacere trascorrere il tempo con lui.

Ed eccoci qua
Stiamo organizzando il rientro di Luca a casa, quando la sua ripresa è solo all'inizio. Il nostro obiettivo è di raggiungere il massimo dei risultati fisici e cognitivi investendo su un piano di riabilitazione il più idoneo per lui. Come anche assicurargli l’assistenza 24h di una persona competente e motivata che possa accompagnarlo in tutta serenità.
Servirà, inoltre, adattare la sua casa in affitto alle sue nuove esigenze.

Noi tutti stiamo facendo il possibile ma con tanta fatica e problematiche immense.
Le vostre donazioni saranno infinitamente preziose nell’intento di garantire a Luca il massimo di assistenza tempestiva e il giusto percorso riabilitativo.
Luca è un uomo pieno di vita, con tanta voglia di dare ancora. È un artista, disegnatore, fonico, falegname, batterista, un babbo e un nonno che non si arrende, cosa che ci ripete ogni giorno!

Qualunque importo sarà prezioso e può fare la differenza e se non siete nella condizione di fare una donazione, condividete questa pagina, sarà di enorme aiuto per accompagnare Luca in questa nuova avventura.

Vi ringraziamo infinitamente
Luna e la famiglia

English version ---------------------------------------

Hello, my name is Luna.
My father, Luca Lambertucci, suffered a severe haemorrhagic stroke caused by an aneurysm in October 2023. Luca is 53 years old and lives in Faenza (RA) Italy. My family and I are going through a difficult time but at the same time full of motivation and hope.
Together with his friends, we strive every day to accompany him in this new condition in which Luca is improving every day and shows commitment and a great desire to recover.

For those who don't know him, Luca is a lively, funny and creative person, a loving grandfather and a sweet father even now in his new and problematic condition. As a sound artist and musician, he has always been a special father to me, who loves to share his passions and therefore a great source of inspiration and support.

HISTORY OF THE DISEASE
Miraculously, at the time the aneurysm ruptured, Luca was in hospital for a CT scan and was transferred and operated on in emergency at the Bufalini hospital in Cesena. This was followed by a second life-saving craniotomy operation and awakening from coma after about 15 days.
The operations, although complicated, saved his life, but the affected part of his brain is very large.
He is now in Lugo hospital, intensive rehabilitation, with discharge scheduled for 8 June.
His right arm and leg were paralysed. Also the
short-term memory and other cognitive functions were also impaired. Incredibly, this has not affected his ability to speak, a function that resides in the affected hemisphere.
Luca makes progress every day (just about every day), albeit small and slow. He tries hard to get back to strength. Grit and irony are never lacking in him thankfully! It is a pleasure to spend time with him.

And here we are
We are organising Luca's return home, when his recovery is only just beginning. Our goal is to achieve maximum physical and cognitive results by investing in the most suitable rehabilitation plan for him. As well as ensuring him the 24-hour care of a competent and motivated person who can accompany him in complete serenity.
It will also be necessary to adapt his rented house to his new needs.

We are all doing what we can but with a lot of effort and immense problems.
Your donations will be infinitely precious in our endeavour to guarantee Luca the maximum of timely assistance and the right rehabilitation path.
Luca is a man full of life, with so much desire to give again. He is an artist, a designer, a sound engineer, a carpenter, a drummer, a father and a grandfather who doesn't give up, something he tells us every day!

Any amount will be precious and can make a difference and if you are not in a position to make a donation, please share this page, it will be of enormous help to accompany Luca in this new adventure.

We thank you infinitely
Luna and family
Donate
Donate

Organizer

Lambertucci Luna
Organizer
Faenza, Province of Ravenna

Your easy, powerful, and trusted home for help

  • Easy

    Donate quickly and easily

  • Powerful

    Send help right to the people and causes you care about

  • Trusted

    Your donation is protected by the GoFundMe Giving Guarantee